tirsdag den 17. november 2009

G-E-N-E-R

(dette billede blev taget fordi hun generelt er stærkt imod sladderblade - så det måtte lige dokumenteres, nu hvor hun sad med et)

En lærer i min folkeskole sagde engang, at man som barn oftest var af den opfatning, at hvad mor mente var rigtigt - var rigtigt. Spurgte man mor om noget over middagsbordet, var man sikker på et rigtigt svar og ville aldrig som 7årig sætte spørgsmålstegn ved det.

Efterfølgende sagde han/hun, at man i takt med årene ville danne sin egen mening, og derudfra stille spørgsmål ved mors fakta.
...
Jeg har gjort mit for at være på tværs som oprørsk teegager og gør stadigvæk en indsats, der ind i mellem er værd at prale med. Men det er som om, man sætter sig på tværs, indtil det går op for en, at mor ikke altid har ret. At man tildels selv kan forsvare sin mening, og står ved hvad man modsagde sin kære mor..men,
hvad gør man så når mor har ret?! Hvis hun evig og altid har ret, og uanset hvor meget uret man ind i mellem mener hun bør have, så har hun ret i hvad hun siger? Imens ens sølle forsøg på argumentation blegner og bliver massakreret til ukendelighed*.

Det er ikke fordi, at jeg ikke har dannet min egen mening, eller det at min mor altid får mig omvendt - det er endnu mere frygteligt - jeg er enig med min mor. Jeg er enig med alt jeg burde være en modsætning af? (er det ikke sådan...) Og hvad gør man så, når man har brug for at være sur og uenig? Det er bare sværere at bringe en diskussion/bitchfight til livs, når man er enig. (...)

Men det er ikke udelukkende MIN mening, som stemmer overens med min mors. Det er sådan, at hun faktisk er ganske fornuftig. Det er også er de ting jeg endnu ikke har taget stilling til endnu, jeg ender med at give hende ret i. Om det så er grundet hendes manipulation, eller om vi rent faktisk minder om hinanden ved jeg ikke. Men når jeg siger hun er en freak, smiler hun bare og siger "..og du ligner mig - det siger alle."

Thank lord, gener!

*selvfølgelig giver jeg mig aldrig.
...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar