mandag den 14. december 2009

Hvor blev min gameboy colour af?


Mac mig her, mac mig, smack mig, macdown! Hvad skal man bruge en 7-12.000,- dyr computer til, når man elsker den man har?

Jeg kom (næsten) aldrig videre fra min helt almindelige klods af en gameboy - for ikke at nævne min nokia 3310. (Også kun næsten - for nu har jeg en nokia med både farveskærm og et tåget kamera.) Samtidig har jeg aldrig rigtig haft en mp3, da jeg ofte ikke har været den første til at forstå hvad disse ting (læs: elektroniske ting) skulle gøre godt for. Må efterhånden sammenfatte og indrømme, at jeg er mindre konservativ på disse punkter. Jeg er typen, som får den gamle nye. Jeg får den efter der er udkommet mange nyere modeller, men stadigvæk først efter at have overgivet mig og indset at det egentlig kan være smartere end det jeg har i forvejen. Men jeg husker tydeligt i skolegården, hvor rygtet gik at en af de større piger havde fået en mobil med kamera. 'Så kan man sende billeder til hinanden' - ja, flot! Men nu var hun den eneste, så hvem fanden skulle hun sende det? (...) Det var altså hvad jeg tænkte i en alder af..ja, hvad? Elleve. Efterfølgende levede jeg med min 3310, indtil den døde og jeg fik en lidt nyere nokia. Det er ikke sådan, at jeg nægtede at få en. Men jeg har en ubeskrivelig kærlighed til ting. Mine ting generelt. En kærlighed, som næsten tillægger både mobil, computer og ipod følelser - og hvem vil bytte ting man har følelser for, ud? Jeg har virkelig prøvet. Min mobil er efterhånden ret gammel, og ved at falde fra hinanden. Så for et stykke tid siden viste den seriøse dødstegn(efter åbning af øl - undskyld nokia!!), og jeg var i godt humør - så uden videre (plus, at jeg herre gerne vil ha' en klap telefon* - det er mega cool kim possible style) sagde jeg ja til at FLYTTE mit simkort over i en af Hækkes(stedfar) gamle samsung telefoner. Det var lidt spændende. I fem minutter. Og så skiftede jeg altså tilbage (it's alive!). Men, jeg har skrevet en ny mobil på ønskeseddlen - det skal bare være en nokia. Det er vel ikke så meget at forlange. Så er de i det mindste i samme familie.

En nokia 2760! - gerne lyserød!

Så nej, jeg kom aldrig videre til andet en gameboy.

*you see? det er først nu det kommer til mig?!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar